Care este diferenta intre gratis si degeaba?

O sa imi spuneti ca nu exista nicio diferenta, ca ele sunt sinonime, da, cam asa este.

GRATIS av [At: DL / E: fr gratis, lat gratis1 Fără bani. 2 (FamîlavPe ~ Fără plată. 3 (Figîal) În mod nejustificat.

DEGEÁBA adv. 1. În zadar, fără niciun folos, zadarnic. 2. Fără plată, gratis. – De4 + geaba.

 

De mult timp ma simt datoare pentru voi sa va explic unele chestii, bineinteles pentru cei care vreti sa intelegeti.  Tot TAM TAMUL asta cu “mocangisti” din ultimul timp si bullying din ce in ce mai des pe retelele de socializare, nu mai exista meserii si toti vor sa se faca bloggeri si vloggeri si influenceri, pentru ca se castiga multi bani, primesti si chestii gratis si practic stai degeaba.

Online-ul a luat o amploare considerabila in ulimii doi ani si asta este abia inceputul, taberele sunt 3 maxim: cei care sunt implicati direct si stiu cu ce se “mananca” acest job (bloggeri, vloggeri, influenceri, PR, oameni de presa, televiziune, agentii de publicitate, etc), a doua tabara,  cei care spera sa faca si ei bani din online si sa primeasca chestii “gratis” (eventual stand pe canapea), aceasta este si cea mai periculoasa tabara, pentru ca acestia sunt si cei care vorbesc cel mai urat, despre asta ma voi lega si eu in acest articol si a treia categorie, oamenii de calitate, care au cu totul alt job, in alt domeniu, care sunt multumiti de ceea ce fac si nu au astfel de ganduri si rautati asupra altor oameni [Porunca a zecea este: “Sa nu doresti nimic din cate are aproapele tau” (les. 20, 17)].

Voi incepe cu faptul ca nimic nu este gratis, totul se plateste, intr-un fel sau altul. Nimeni nu primeste chestii pe gratis, nimeni nu mananca gratis, nimeni nu este chemat la evenimente pe gratis.

Cu totii ne dorim sa primim lucruri gratis, haideti recunoasteti!!!

In special noi femeile, oricate haine, pantofi sau produse de makeup am avea, vrem mai multe si mai multe si chiar daca ne permitem sa ne cumparam acea pereche de pantofi, nu mai bine ar fi sa o primim “gratis”??? NORMAL ca ar fi bine!!!

O sa ma intrebati de ce tot pun GRATIS intre ghilimele, pentru ca aici gratis nu inseamna degeaba. 

“Jobul” asta de Blogger se pare ca este cel mai cautat in randul fetelor din ziua de astazi, toata lumea are un blog personal, un Instagram, o pagina de Facebook pe care incearca sa o creasca si sa ajunga sa primeasca chestii “gratis”. Eiiiiii dar pana acolo, este cale lunga, nimeni nu se intreaba asta??? Cum ajung fetele alea sa primeasca atat de multe chestii “gratis” ce au facut ele sa “merite” aceasta tratatie?

Bloggeritele de top din Romania le veti remarca dintr-o simpla privire aruncata pe conturile lor de IG: au zeci de mii de followuri, tot feedul lor este foarte aranjat si bine ales cromatic, outfiturile lor sunt parca din revistele de moda, tenul, makeup-ul, parul sunt ca abia scoase din cutie, totul acolo este bine gandit, unele au chiar o armata de oameni care le ajuta. 

Dar oare cum au ajuns ele la acest nivel? Poate oricine sa isi faca blog, dar asta nu inseamna nimic, nu inseamna ca vei primi lucruri gratis, concurenta este foarte mare si trebuie sa te faci cu ceva remarcat, trebuie sa muncesti mult, trebuie sa fii constant, trebuie sa-ti alegi ce iti place si sa te axezi doar pe categoria aia. Ca sa ajungi la acest nivel de a primi gratis diferite lucruri, trebuie sa dai si tu ceva in schimb, blogurile nu inseamna doar poze, cum cred unii, inseamna ani de munca, ore intregi de searching, ore intregi de scris si stors mintea in dorinta de a scoate ceva prin care sa te faci remarcat, mii de poze esuate, ore intregi petrecute in fiecare zi pe online sa-ti promovezi blogul si multe alte modalitati de marketing, in functie de imaginatia fiecaruia, trebuie sa recunoastem ca trebuie sa existe si o doza de noroc, sa te vada cineva, sau sa te recomande cineva la o agentie si sa te introduca intr-o baza de date.

Firmele isi cauta colaboratorii in functie de publicul pe care il au, adica niciodata un brand de articole sportive nu va oferi o pereche de adidasi, de exemplu, unei bloggerite de beauty, care are doar poze cu makeup si e super girlish, sau niciodata un brand de makeup nu va oferi produse unei bloggerite de health, sport, gym pentru ca ea nu prea se machiaza, sau cel putin publicul ei nu este interesat de produsele de makeup. 

S-a ajuns la concluzia ca Intrenetul este peste Televiziune, asa ca orice magazin, restaurant, club, aleg sa se promoveze pe Internet si asta se poate face in mai multe feluri: fie platesti direct la Google, Facebook, Instagram, angajezi o firma care sa se ocupe, atunci cand timpul nu-ti permite, care practic face acelasi lucru, angajeaza de data aceasta o firma de publicitate care are o baza de bloggeri si ofera produse si servici, pe barter sau pe buget, sau abordeaza direct ei bloggeri preferati, colaborarile dupa cum am spus pot fi pe barter sau pe buget.

Colaborarea de tip BARTER este cea mai intalnita si cea mai ieftina pentru firme, ce inseamna ea:  firma ofera produse sau servicii “gratis” in schimbul unor servicii de publicitate: articol pe blog, postari pe Facebook sau Instagram, uneori chiar si video pe Youtube.

Si mai exista colaborarea pe buget, de obicei propusa de firmele mari, pentru bloggeri medii si mari, asta inseamna campanii prestabilite, cu un numar de posturi impuse, articole, poze si video care trebuie trimise in prealabil la firma pentru aprobarea de a le posta, pentru asta bloggeri primesc o suma de bani dar si produse gratis, pe care le folosesc in materialele prezentate mai sus.

Nu-i asa ca oricine si-ar dori un astfel de job? Pare ireal, un vis, pe care toate femeile il visam. Dar sa stiti ca nu e atat de simplu pe cat pare, dpoate vorbim despre asta, intr-un articol viitor.

 

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *